فنی حرفه ای و کاردانش (صنایع دستی)

سرگروه های آموزشی استان گلستان

فنی حرفه ای و کاردانش (صنایع دستی)

سرگروه های آموزشی استان گلستان

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی و ارتباط بیشتر بین هنرآموزان رشته های صنایع دستی شاخه فنی حرفه ای و کاردانش، استان گلستان ایجاد شده است.
بازدید کنندگان می توانند با درج نظرات و پیشنهاد های خود در این هدف سهیم باشند.
روزهای حضور در مرکز: پنج شنبه
شماره تماس: 32158640-017
ایمیل: art.group.golestan@gmail.com
م. شیخی/ م بطیار

پیام های کوتاه

پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ق.ظ

۰

کارگاه آموزشی

پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ق.ظ

اولین کارگاه تخصصی هنرآموزان رشته­ های صنایع­ دستی با هدف هم­ اندیشی هنرآموزان و هدفمندسازی مطالب و منابع آموزشی در رشته های شاخه کاردانش در تاریخ 19 آبان ماه 1397 در محل اداره تکنولوژی و سرگروه های آموزشی استان تشکیل گردید.

در این جلسه گزارشی از برنامه عملیاتی و اهداف پیش روی گروه صنایع دستی مطرح شد. موضوعات مربوط به نحوه طراحی سوالات و آزمون پودمانی و مهارتی در هر دو شاخه فنی و حرفه­ای و کا­­ردانش، نحوه برگزاری مسابقات و جشنواره های سال جاری، نظرسنجی در ارتباط با برگزاری دور­ه­ های ضمن­ خدمت و ... مطرح شد. همین طور به بررسی منابع و مطالب آموزشی بر اساس استاندارهای هماهنگ هنرآموزان در یکپارچگی مطالب مورد تدریس در شاخه کاردانش به خصوص رشته طلا و جواهر سازی به دلیل تعدد هنرستان های دارای این رشته پرداخته شد.

متن صورت جلسه

در مورخه 19/8/97 در اداره تکنولوژی و سرگروه های آموزشی استان در رشته طلا و جواهرسازی شاخه کاردانش تشکیل شد. پیرو بخشنامه ارسالی به شرح ذیل اعلام میدارد:

جلسه با حضور مربیان حاضر جناب آقایان محسن عربعلی، سعید دامغانی و عبدالرحیم ذهبی؛ طی توافق و بررسی انجام شده استانداردهای اموزشی برای پایه دهم بدین شرح می باشد؛

·        جواهرسازی مهره ای با شناسایی شغل 1/1/41/80-8 و 1-021-79-7313 به صورت ادقامی با تشخیص شخص مربی به صورت ماژور و پایه ای که در هر دو به لحاظ یکی بودن پایه ای ترکیبی آموزش داده شود. حداقل بافت دستبند و یک عدد سیمی و دو نوع گره نخی

·        طلا و جواهرسازی بر اساس استاندارد آموزش 2/1/10/80-8 حداقل آموزش به جوشکاری قاب سازی و ساخت یک نوع زنجیر با تشخیص مربی با توجه به توافق انجام شده منابع آموزشی به غیر جزوات ارائه شده هر مربی به لحاظ داشتن یک منبع جهت امتحان و آموزش کتاب آموزش جامع کتاب طلاسازی و طلا فروشی به شماره شابک 1-59-5718-600-978 به نویسندگی و تالیف عبدالرحیم  ذهبی- مریم حبیبی، انتشارات مقسم، جهت آموزش و منبع معرفی می گردد.

در سال یازدهم آموزش با توجه و بررسی استانداردها نتایج حاصل به شرح ذیل است.

·        در خصوص سازنده قالب های مومی طلا و جواهر با کد استاندارد: 3/1/11/49-9 و ریخته گر فلزات قیمتی با استاندارد 2/1/12/25-7 به لحاظ آموزشی و زمان آموزش به صورت ترکیبی با ریخته گر آموزش داده شود و کلیه مراحل استاندارد ریخته گر در آموزش لحاظ گردد.

بنا به دستور سرگروه های آموزشی صنایع دستی در پایان این جلسه آقای عربعلی با توجه به سابقه آموزش در هنرستان های استان باتفاق نظر به عنوان مدیر آموزشی این شاخه انتخاب می گردد. 

      

۹۷/۰۹/۰۱
سرگروه آموزشی صنایع دستی

هم اندیشی

کارگاه آموزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی