با سلام
از شما هنرآموزان محترم خواستاریم:
جهت تکمیل نمودن بانک سوالات نمونه سوالا ت خود بصورت فایل Word به آدرس ایمیل گروه آموزشی هنرهای تجسمی و نمایشی ارسال نمایید.
آدرس ایمیل: Art.group.golestan@gmail.com
با سلام
از شما هنرآموزان محترم خواستاریم:
جهت تکمیل نمودن بانک سوالات نمونه سوالا ت خود بصورت فایل Word به آدرس ایمیل گروه آموزشی هنرهای تجسمی و نمایشی ارسال نمایید.
آدرس ایمیل: Art.group.golestan@gmail.com
به گزارش معماری نیوز، طراح و هنرمند ایرانی، مهدی قدیانلو هر بار روی یکی از دیوارهای شهر تهران از هنر درخشان خود رونمایی میکند.
با وجود کمک شهرداری، قدیانلو دیوار های خالی و خاکستری شهر را به آثار هنری شگفت انگیزی در مقیاس بزرگ تبدیل مینمایند.
این صحنه های رنگارنگ معمولاً در طبیعت غیر واقعی هستند و مناظر فوق العاده ای مانند یک مرد دوچرخه سوار که از دیوار راست به پایین رکاب میزند و یا اتومبیل هایی که در آسمان حرکت میکنند و راه رفتن وارونه مردم بر روی سقف.
انجمن طراحان گرافیک “بلوک ۴″، زیر نظر ایکوگرادا (ICOGRADA) و کمیته هماهنگی بینالهای بینالمللی (IBCC)، سه سالانه
بینالمللی پوستر زیست محیطی خارکوف (اوکراین ۲۰۱۵) را برگزار میکند.
“بلوک ۴″، انجمنی متشکل از مدیران هنری و طراحان گرافیک علاقهمند به مسائل
زیست محیطی است که بهطور اوطلبانه و به منظور حمایت و توسعه طرحهای
خلاقانه در زمینه طراحی و فرهنگ محیط زیست، تاسیس شده است.
احتمالا برای اکثر ما طراحان جوان ایرانی ، وقتی از تایپوگرافی حرفی به میان میآید تصاویری از پوسترهای رضا عابدینی، مهدی سعیدی و یا دیگر طراحان گرافیک که تایپوگرافی ساختار آثارشان را تشکیل می دهد در ذهنمان نقش میبندد، که گویا به نوعی تایپوگرافی برای ما بیشتر در پوستر خلاصه شده باشد و رسالت تایپوگرافی را ایفای نقش در پوستر تصور کرده باشیم و بس!
اما احتمالا برای غربیها این تصاویر ذهنی در مورد تایپوگرافی کمی متفاوت و پر کنتراستتر باشد و تصاویری از تایپ فیسهای جریان ساز، نشانه نوشتههایی با ساختار حروف منحصر به فرد و یا پوسترهای بر پایهی تایپ فیسها و … باشد؛ اگر چه تایپوگرافی مبحثی کلی ست و تایپ دیزاین شاخهای از آن میتواند باشد ولی با بررسی جریان شکلگیری تایپوگرافی غرب به شکل و شمایل و مفهوم امروزی، به این نکته میتوان رسید که تایپوگرافی طی چند صد سال و بر پایهی تایپ دیزاین و پیرامون آن بوجود آمده است.
برای دستیابی به یک بیان تصویری متناسب و هماهنگ با سبک نوشتار یا درونمایه متن، تصویرگر پس از مطالعه متن، هرگز براساس حدس و گمان و احساس لحظه ای یا حتی سلیقه شخصی و از آن مهم تر، حتی بر مبنای عادات حرفه ای و طرز کار مالوف و همیشگی خود دست به کار نمی شود. به طور کلی، با سه شیوه می توان «متن» را به «تصویر» درآورد: